2012. szeptember 10., hétfő

Táblarajzok

Júniusban befejeztem a levelező Waldorf-tanárképzést. Az utolsó évben volt táblarajzunk is, igaz, a felső tagozatos tanároknak csak két hétvégén. A művészettörténet tárgyhoz kapcsolódóan kellett rajzolnunk, egyik hétvégén az expresszionizmus, másikon az impresszionizmus volt a kiindulópont (egyik esetben állatfigurákkal és a gyerekekkel való képmegfigyelés kapcsán, a másikban tájképekkel és komolyabb képelemzési feladatokat bevezetve). Az expresszionizmusos órán August Macha- és Franz Marc-képek alapján dolgoztunk. Nem másolni kellett, hanem ki lehetett választani egy-egy részt is a képből, és azt újrakomponálni a megfigyelt stílusjegyek segítségével. Ez volt az általam kiválasztott kép:
És ezt rajzoltam én, rendes táblakrétával, fekete táblára (az külön vicces egyébként, hogy táblán minden pont fordítva működik, mint papíron: automatikusan nyomnád a krétát, ha erősebb árnyalatot akarsz, de itt pont ekkor lesz világosabb, a legsötétebb meg akkor lesz, ha egyáltalán semmit se rajzolsz oda...):
Az impresszionizmusnál Monet Le parc Monceau c. képét választottam. Itt viszont lehetőleg pontosan vissza kellett adnunk a szerkezetet meg a technikát is. Szép kihívás olajfesték meg ecset helyett táblára, porkrétával, amiből csak 6 színed van, plusz a fekete alap... Ez az eredeti:
És ez a táblás másolat (a színek csak úgy nagyjából hasonlítanak...):
Persze, a színeknek az se tesz jót, hogy csak telefonnal tudtuk lefényképezni a hamisítványainkat. De nagyon élveztem azért :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése