2010. május 4., kedd

a festés


Sikerült lefényképeznem az egyik festményt, amit festésen csináltunk (a másikat, amit hazahoztam, egyelőre sajnos csak értékelhetetlen minőségben - majd megpróbálom újra).
Ez még a "festés-epochánkon" volt a a második feladat - egyben a második alkalom, hogy akvarellpapírt és -festéket láttam. A feladat az volt, hogy a vizes papírra vigyük fel a három alapszínt (sárga, piros, kék) egymás alá, tetszőleges sorrendben. (Én fölülre tettem a kéket, alá a sárgát és legalulra a pirosat.) Utána pedig az, hogy akkor ebből próbáljunk a színek keverésével valamilyen tetszőleges tájat kihozni, ami egyszersmind megjeleníti valahogyan az egyik alapelemet (föld, víz, tűz, levegő). Hát, nem gondoltam, hogy ilyen nehéz a papíron kikeverni a színeket...
Ezen kívül csak két képet hoztam még el, mert azoknál meg olyan érdekes volt a feladat, hogy a végeredmény minőségétől függetlenül is tanulságos számomra. Az a baj csak, hogy az akvarellpapír rém drága, pedig szívesen próbálgatnám itthon is a gyerekekkel. (A festékből olyan kevés kell, hogy az vsz. az örökkévalóságig elég.)

2 megjegyzés:

  1. Hát ez is gyönyörű. Én meg rájöttem, hogy elfelejthetem nyugodtan, hogy valaha is waldorf képzésre járjak. Én nem tudok ilyeneket. Feleilyeneket sem. Sőt semmilyeneket:)

    VálaszTörlés
  2. ja, és természetesen a festés, plasztika stb. tevékenységekkel kapcsolatban ugyanezt az általános tapasztalatot tudom megerősíteni :-)

    VálaszTörlés